BMW ART CAR TOUR

Jakiś czas temu rozmyślałam na temat samochodów i ich wyglądu. Jak to jest, że ludzie ich nie zdobią, nie starają się wyrażać siebie i swoich upodobań w taki sposób? Oczywiście, istnieją samochody zdobione, ale są raczej rzadkością. Na co w dużym mieście widuje się mnóstwo samochodów, a jednak na prawdę mało jest w jakiś sposób wizualnie zmienionych przez właściciela. Może jednak jest tak lepiej? Bo ludzie mają tą odrażającą skłonność do kiczowatości i tandety, a po za tym każdy ma swój gust… i mógłby to być kolejny powód do konfliktów.

 

Tak czy owak trochę mnie to dziwiło. Jakiś czas po tym jak zaczęłam o tym rozmyślać, trafiłam w internecie na stronę BMW, z inicjatywą która nazywa się BMW ART CAR TOUR . Długo, długo czekała ta stronka w mojej kolekcji zakładek ‚do obejrzenia jak będzie chwila’. Chwila się w końcu znalazła, i muszę przyznać, że jestem pod dużym wrażeniem.

 

Akcja trwa już bardzo długo. Co kilka lat BMW zleca jakiemuś artyście stworzenie jego własnego, niepowtarzalnego wyglądu dla samochodu ich marki. Najbardziej znanym wykonawcą jest Andy Worhol. Z każdym samochodem łączy się inna historia, czasem bardzo osobista dla artysty, czasem skupiona na samochodzie i jego funkcji. Niektóre samochody brały udział w wyścigach, inne nigdy nie jeździły. Jednak po co wypisywać szczegóły? Polecam obejrzenie filmu, przeczytanie informacji.

 

Jakoś nie mogłam się do obejrzenia tego zebrać, i był to błąd. Jestem zaskoczona, że te samochody są takie fajne, przyjemne dla oka!

A moi faworyci to:

 

Esther Mahlangu

Esther Mahlangu

Michael Jagamara Nelson

Michael Jagamara Nelson

Robert Rauschenberg

Robert Rauschenberg

Matazo Kayama

Matazo Kayama

Może jednak lepiej, że zdobienie samochodów nie jest popularne. Fajnie byłoby gdyby większa ilość artystów brała udział w tej akcji. Sama chciałabym zaprojektować własne auto, i kto wie, może! :)

One response to “BMW ART CAR TOUR”

  1. Adam Sołtys says :

    Po Krakowie jeździ taki oczojebnie różowy kanciasty samochód w czarną panterkę. Nie mam pojęcia, nie znam się na markach. Ni kija.

Skomentuj

