W meduzę naszych porządań, by stać się kamieniem.

Nie boisz się? Przecież życie jest sennym marzeniem.

Właśnie, ja się boje.  O bardzo wiele rzeczy się boje, zbyt wiele i zbyt błahych.  Kto  słysząc dźwięk karetki zastanawia się, czy to może akurat komuś z jego rodziny/przyjaciół/znajomych coś się stało? Ja. I wtedy robi mi się strasznie źle, strasznie. I nie lubię przechodzić obok pogrzebów, i nie lubię klepsydr, nie lubię tego, że codziennie są nowe.  Nie wierze, że tam na cmentarzu, pod ziemią są Ci wszyscy ludzie. To jest jakaś kpina, tak nie może być, ja się nie zgadzam! Nie można tak zniknąć, przecież się nie da.  Nie rozumiem.

Nie rozumiem zbyt wielu rzeczy, i nikt ich nie tłumaczy. Bo co to, że ktoś umarł i już go nie ma! Hejaa do przodu i radź sobie, mała! A dziadek i babcia sobie kupili miejsce na cmentarzu, bo niedługo ‚czas się żegnać’. To zakrawa na kpinę i brzmi jak bilety na wakacje.   Rezerwować to sobie można stolik w kawiarni, a nie miejsce na cmentarzu.Mnie to przeraża. Ja się tego boję i się nie zgadzam, że was wszystkich, może tak po prostu nie być. Nie zgadzam się! I krzyczę! I tupie nóżkami i wszystko robię, bo macie być i koniec!

,,może gdybyśmy wszyscy wiedzieli, że w każdej minucie umieramy i umierają wszyscy obok nas, bylibyśmy dla siebie odrobinę lepsi?”

„I szum w uszach.
I świat lekko przechyla się na obie strony.
I drzewa dotykają koronami ziemi.
I ziemia wznosi się ku górze i łagodnie opada.
I niebo skłania się ku dołowi.
A ja stoję nieporuszona w centrum tego zamieszania.
Nie dziwię się niczemu.
Nie mogę powstrzymać ani ziemi, ani nieba.

Skomentuj

